Zdrowie

Bumper — co ćwiczy i jak wykorzystać go w treningu? Radzą eksperci z firmy Gipara!

• Zakładki: 43


Bumpery to inaczej gumowe talerze, które zakłada się na gryf sztangi. Stanowią bardzo popularne rozwiązanie w zakresie podnoszenia ciężarów. Uważa się je za bardzo praktyczne, szczególnie że występują w różnych wersjach obciążeniowych. Poza tym są trwałe oraz pozwalają każdej osobie na trening dopasowany do oczekiwań i możliwości. Co ćwiczą i w jakich ćwiczeniach warto ich używać?

Zalety obciążenia gumowego

Mówiąc o obciążeniu typu bumper, nie można na samym początku nie wspomnieć o jego największych zaletach. Dlaczego jest to rozwiązanie lepsze niż tradycyjne talerze stalowe? Ich mocną stroną jest fakt, iż podczas rzucania sztangi na podłogę amortyzują uderzenia i chronią powierzchnię przed uszkodzeniem, a także ograniczają hałas. Podczas ćwiczeń, talerze te nie wydają dźwięków podczas obijania się o siebie tak, jak robią to talerze stalowe. Dzięki dużej odporności na uszkodzenia można korzystać z nich przez bardzo długi czas. Ponadto nie jest trudno utrzymać je w czystości, ponieważ do mycia i czyszczenia wystarczą ogólnodostępne środki.

W jaki ćwiczeniach używać talerzy bumper?

Wbrew pozorom z talerzy bumper korzystać mogą zarówno osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z ćwiczeniami siłowymi, jak i nieco bardziej doświadczeni. Przez to, że są dobrze wykalibrowane, dostosowanie ciężaru podczas treningu jest bardzo proste. Dzięki możliwości dokładania kolejnych krążków na sztandze znacznie szybciej można robić postępy w treningach, a tym samym osiągać lepsze efekty. Co ciekawe, tego typu obciążenie jest urozmaiceniem treningów siłowych oraz crossfitowych. Bumper pomaga budować masę mięśniową i jest przyrządem niezbędnym do zwiększenia siły rąk oraz barków. Może być także stosowany do celów rehabilitacji, ponieważ poprawia mobilność stawów. Warunkiem jest jednak dobranie odpowiedniego obciążenia przez lekarza lub fizjoterapeutę.

Bumper a trening w domu

Talerze typu bumper są niezwykle uniwersalnym i praktycznym rozwiązaniem treningowym, z którego korzystać można na siłowni oraz w domu. Często wykorzystuje się je solo i zamienni z innymi obciążeniami. Korzystanie z nich nie wymaga posiadania specjalnej ławeczki czy nawet sztangi. Trzeba jednak pamiętać, by dobierać obciążenie zgodnie z możliwościami danej osoby, aby nie doprowadzić do przeciążenia mięśni i ewentualnych kontuzji.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
29 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *