Zdrowie

Jak rzucić palenie papierosów? Specjaliści z firmy Ecygaretka podpowiadają, jak skutecznie rzucić papierosy

• Zakładki: 25


Palenie papierosów to nałóg, który ma ogromny, niekorzystny wpływ na nasze zdrowie. Paląc papierosy, dostarczamy do organizmu nie tylko nikotynę, ale znacznie bardziej szkodliwe substancje smoliste. Jednak rzucanie palenia nie należy do łatwych zadań. Podpowiadamy, jak rzucić palenie papierosów.

Przygotowanie do rzucanie palenia papierosów

Aby rzucanie palenia papierosów było skuteczne, musimy być odpowiednio zmotywowani. Spiszmy na kartce wszystkie argumenty za ty, by pożegnać się z papierosami:

  • profilaktyka zdrowotna – przeciwdziałanie nowotworom, zawałowi, udarowi, miażdżycy
  • poprawa kondycji fizycznej
  • dbałość o zdrowie domowników – biernych palaczy
  • oszczędności pieniężne

Następnie musimy zdać sobie sprawę, że czeka nas co najmniej kilka kryzysów. Jeśli nałogowo palimy papierosy od lat, z pewnością nas one nie ominą. Wówczas do motywacji musimy dołączyć determinację. Warto w takiej sytuacji przygotować się na nie zawczasu, sięgając po zamienniki:

  • plastry, tabletki lub gumy nikotynowe
  • tabletki bez nikotyny
  • e-papierosy – liquidy możemy zamienić na premixy, czyli koncentraty, które możemy uzupełniać shotami nikotynowymi, regulując zawartość nikotyny, a z czasem beznikotynowymi

Zamiast e-papierosów możemy także wybrać waporyzatory, które podgrzewają, ale nie spalają liquidów. Zamiast liquidów możemy także podgrzewać susz CBD – kannabidiol to cenna dla zdrowia substancja, która pozwoli załagodzić stres i niepokój, związany z rzucaniem palenia.

Jak rzucić palenie papierosów? Jak radzić sobie w chwilach kryzysowych?

Rzucanie palenia papierosów to trudny i skomplikowany proces. Z nawykiem trzymania papierosa w dłoniach poradzimy sobie, paląc lub waporyzując liquidy bądź susz CBD. Z kolei z samym głodem nikotynowym wygramy:

  • poświęcając codziennie kilka minut na aktywność  fizyczną – już 5 minut ćwiczeń redukuje uczucie głodu nikotynowego; trening możemy zastąpić dłuższym spacerem z psem
  • zastępując ochotę na słodkie i słone przekąski owocami czy zdrowymi przekąskami
  • zrywając z nawykami, które towarzyszyły paleniu

Jeśli po każdej kawie paliliśmy papierosa, możemy zrezygnować z kawy, zmienić ją (choćby czasowo) na inny napój, np. na mocną herbatę czy yerbę matę lub zmienić pory picia kawy. O wsparcie warto poprosić także osoby z najbliższego otoczenia. Brak zaproszenia na papierosa po wspólnej kawie w pracy czy piwie może uratować nas od powrotu do nałogu.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
46 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *